苹果淫院

Reminder of policies related to protests / Rappel des politiques sur les manifestations

Dear members of the 苹果淫院 community,

We have received reports of posts on social media encouraging protestors to set up encampments on university campuses across Canada, as some have done in the United States.听

We support the rights of our campus community to freedom of expression and freedom of assembly within the bounds of 苹果淫院鈥檚 policies and the law. We also have a duty to create a respectful environment that creates the optimal conditions for carrying out our academic mission and that protects the health and safety of our community.听

Encampments are not permitted on our campus. Notably:听

• 罢丑别听Student Code of Conduct听states that 鈥淣o student shall knowingly enter or remain in any University premises (a)听 Without right or authorization; or (b)听 With intent to obstruct University activities; or (c)听 With intent to damage, destroy or steal University property.鈥
  • Under our听Operating Procedures Regarding Demonstrations, Protest and Occupations, Security Services personnel are authorized to instruct protestors or occupiers to leave a particular location or disperse. These operating procedures were developed following extensive consultation with the 苹果淫院 community in 2012-13.听
  • All outdoor events, including those requiring temporary structures such as tents, must go through听approvals听to ensure that the University respects public regulations and our own policies and protects the health and safety of our community.听

In addition to the foregoing, encampments can create serious health and safety concerns while increasing the potential for escalation and confrontation, as we have seen at some colleges throughout the U.S.听

Our community as a whole benefits when we exercise our rights with respect, compassion, and due regard for the law and university policies, which the University administration is duty bound to uphold.听

Sincerely,

Fabrice Labeau

Deputy Provost (Student Life and Learning)
On behalf of the Emergency Operations Centre Rapid Response Group

Aux membres de la communaut茅 mcgilloise,

On nous signale que des publications incitant des manifestants 脿 茅riger des campements sur les campus des universit茅s canadiennes, comme on l鈥檃 vu aux 脡tats-Unis, circulent dans les m茅dias sociaux.听

Nous reconnaissons 脿 notre communaut茅 universitaire le droit de se pr茅valoir de sa libert茅 d鈥檈xpression et de r茅union dans les limites pr茅vues par les politiques de l鈥橴niversit茅 et par la loi. Par ailleurs, nous avons le devoir de cr茅er un milieu respectueux, propice 脿 l鈥檈x茅cution de notre mission universitaire, dans lequel notre communaut茅 est 脿 l鈥檃bri de toute atteinte 脿 sa sant茅 et 脿 sa s茅curit茅.听

Il n鈥檈st pas permis d鈥櫭﹔iger des campements sur nos campus. Plus pr茅cis茅ment听:听

• Selon le听Code de conduite de l鈥櫭﹖udiant, 芦听L鈥櫭﹖udiant ne doit pas sciemment p茅n茅trer ou demeurer sur les lieux de l鈥橴niversit茅 a)听sans droit ni autorisation; ou b)听avec l鈥檌ntention de nuire aux activit茅s de l鈥橴niversit茅; ou c)听avec l鈥檌ntention d鈥檈ndommager, de d茅truire ou de voler des biens de l鈥橴niversit茅听禄.
  • En vertu des听Proc茅dures relatives aux manifestations et aux occupations 脿 l鈥橴niversit茅 苹果淫院, le Service de s茅curit茅 est autoris茅 脿 demander 脿 des personnes se livrant 脿 de telles activit茅s de quitter les lieux ou de se disperser. Ces proc茅dures ont 茅t茅 茅labor茅es 脿 la suite d鈥檜ne vaste consultation men茅e en 2012-2013 aupr猫s des membres de la communaut茅 mcgilloise.听
  • Tous les 茅v茅nements ext茅rieurs, notamment ceux qui requi猫rent la mise en place de structures temporaires, comme des tentes, doivent 锚tre听d没ment approuv茅s; en effet, l鈥橴niversit茅 doit s鈥檃ssurer qu鈥檈lle se conforme aux r猫glements publics et 脿 ses propres politiques, et que la sant茅 et la s茅curit茅 de sa communaut茅 seront prot茅g茅es.听

En outre, les campements peuvent constituer une menace s茅rieuse 脿 la sant茅 et 脿 la s茅curit茅, sans compter qu鈥檌ls peuvent augmenter le risque d鈥檈scalade et de confrontation, comme on l鈥檃 vu d鈥檃illeurs dans certaines universit茅s am茅ricaines.听

Lorsque nous exer莽ons nos droits dans le respect, la compassion et l鈥檕bservation de la loi ainsi que des politiques de l鈥橴niversit茅, c鈥檈st toute notre communaut茅 qui en sort gagnante. Il incombe 脿 la direction de faire respecter la loi et les politiques de l鈥橴niversit茅.

Bien cordialement,

Fabrice Labeau

Premier vice-provost, 脡tudes et vie 茅tudiante
Au nom du Groupe d鈥檌ntervention rapide du Centre des op茅rations d鈥檜rgence